האם סיפרה בעצב: "הבת שלי לא התחילה לימודים היום" | האזינו

אייל ראובן 4 Comment on האם סיפרה בעצב: "הבת שלי לא התחילה לימודים היום" | האזינו

משבר הסמינרים בירושלים טרם הגיע לסיומו. בתכנית "הפוך על הפוך", שוחח הרב משה בן לולו עם שרי מירושלים שסיפרה על האפליה הקשה שבתה חווה. "נרשמנו לפני שנתיים, עד היום הזה לא קיבלנו תשובה. אפילו לא תשובה שלילית. אנחנו מופלים על רקע עדתי. אני שופר ל- 25 בנות שיושבות היום בבית" | שיחה מטלטלת

צילום: מאיר הלטובסקי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שנת הלימודים בסמינרים אמנם החלה היום, אך לא אצל כולן. יש את אלה שישבות בבית. חשות פגועות, ומופלות. הלב שלהן שותת. בתכנית "הפוך על הפוך" שוחח הרב משה בן לולו עם שרי מירושלים, ששיתפה את סיפורה האישי בשידור חי.

"אני אמא לבת, וכמוני יש עוד רבים, שלא שלחנו את בנותינו לשנת הלימודים. הסיבה היא כי אנחנו משויכים לבני עדות המזרח. במקומות שרצינו התמלאה המכסה של 30%, במכסה נכנסו ה"בנות של", המקושרות" פתחה שרי בכאב.

"אני לא מדברת בשמי, אני שופר של כ- 25 הורים לבנות ספרדיות שלא התקבלו לסמינר. נרשמנו כבר לפני שנתיים, מילאנו טפסים, באנו לריאיון. שאלו אותנו שאלות על מוצא, יש סמינר אחד שאפילו אמר שמי שיש לה אחים בת"ת ספרדי שאפילו לא יירשמו".

"אני שואלת את נציגי הציבור, איך הם מעיזים לומר שהסמינרים החדשים שהם פתחו יצליחו, הם נציגי הציבור הספרדי. למה הבנות שלהם לא הולכות לסמינר הללו? איך זה יקרה?" תהתה האם השבורה.

האזינו לשיחה המטלטלת:

 



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מה לעשות אחינו האשכנזים עדיין לא קלטו שאנחנו אחים שלהם, מה שאנחנו הבנו מזמןןןן! אבל למרות זאת אני אומרת שמלכתחילה אם אנחנו יודעות ששם מפלים אותנו לרעה אז פשוט לא ללכת לשם כדי לא להתבאס!

  2. 3

    מה זה להפלות? בגלל שאנחנו עם צבע עור כהה? סליחה מכבודכם , אבל כל העבודת השם שלכם פסולה, אם אתם מתאבלים על שנאת חינם שבגללה חרב ביהמ"ק ולא מקבלים ספרדיות אז אתם יורים לעצמכם ברגל!!!!!! די לזה, דייייי, פשוט די!!!! אוהבים אותכם, אחים שלנו האשכנזים ❤

  3. 2

    אולי תנסו להיכנס לסמינרים של ויז'ניץ? או לסמינר ברוסית?

    אני באמת מנסה להבין, מה ההיגיון במצב הקיים?
    למה הספרדים לא נמצאים במוסדות ספרדים, אשכנזים באשכנזים וחסל?
    הרי יש לכל עדה נוסח שונה, הלכות שונות,
    וגם שוני בהשקפה לפעמים
    אז למה שלא כל אחד יהיה במוסד של עצמו,
    עם הרבנים והסגנון שלו
    בלי להצטרך לבקש טובות מאף אחד
    ובא לציון גואל
    למה לא?

  4. 1

    ספרדי אשכנזי. הביטוי הנ"ל קיים אך ורק לגבי הבדלים במנהגים. שום דבר אחר לא צריך להיות.(לגבי נוסח תפילה- עושים מה שעושים בביכנ"ס בקשר לחזן…) ויבוא תשב"י ולא יהיו חילוקים בשום הלכה, בע"ה.(גם כיום, ברור שברוב ההלכות יש אחידות. זה לא ברוב. לעניות דעתי- אם אני טועה, נא לתקן, לענ"ד הלכות שבת- כל בת ממילא לומדת בבית אביה, ורק בהלכות שבהן כמעט ואין הבדל, אותן ללמוד יחדיו בשיעור דינים(לא שבהלכות שבת יש בכל תחום- חלילה. הרוב משותף)